vállalati esettanulmányok, referenciák

vállalati esettanulmányok, referenciák

keresőoptimalizálási trendek - tartalom, linkek, márkareputáció

mire figyelj a SEO aktivitás során 2019-ben

2019. május 31. - referenciak.com

Ebben a bejegyzésünkben röviden áttekintjük azokat a legfontosabb trendeket és néhány kiemelt mutatószámot, amelyeket a B2B marketingeseknek javasolt figyelembe venni a SEO (search engine optimization) aktivitásuk során.

Az online vásárlói élmény döntő része - egyes mérések szerint, több mint 90%-a - online kereséssel kezdődik. Ez igaz akkor is ha egy magánszemély online keres vagy vásárol valamilyen terméket, de a B2B beszerzők is nagyrészt online keresik a potenciális beszállító partnereket, szakértőket. A nagyobb beszerzési döntéseket megelőzően a vásárlók 81% mindig végez webes keresést az adott termékkel, szolgáltatással kapcsolatban. Ilyenkor jelentősen befolyásolják a döntést a független oldalakon talált vélemények és értékelések, az adott cégre vonatkozó információk.

A fentiek miatt fontos, hogy az adott vállalkozás mennyi és milyen minőségű tartalommal, hány helyen - pl. saját weboldal, blog, más weboldalak - van jelen, mennyien hivatkoznak rá és milyen az online térben a reputációja?

Mivel az keresések közel háromnegyede a Google keresővel indul, ezért fontos, hogy itt jó helyezést érj el. Ráadásul a keresőmotorokból jövő forgalom akár 3-4x akkora is lehet, mint az egyéb, pl. közösségi média forgalom (ami persze nem azt jelenti, hogy a közösség médiában nem kell jelen lenni).

Emellett azt is figyelembe venni, hogy az online keresést végrehajtók nagy része csak az első oldalt - esetleg az első 2-3 oldalt - nézi meg, ráadásul az első oldaltól visszafele lépve drasztikusan csökken az átkattintási ráta (CTR)!

Linkelj, de mindegy mit, hogyan, hol! 

A vállalkozás webhelyére mutató hivatkozások az ún. visszahivatkozások (backlink), amelyek együttesen alkotják az úgynevezett „linkprofilt”. A weboldalra mutató linkek talán az egyik legfontosabb rangsorolási szempont a Google ranking esetében. Minél több külső, releváns tartalom/link hivatkozik a Te oldalaidra, a Google annál fontosabbnak tartja azt és annál előkelőbb helyre rangsorolja

Az oldaladra mutató linkek és cégedről szóló bejegyzések, információk elhelyezése más, független oldalakon azért is fontosak, mert a hitelességet növelik. A saját weboldalon belüli linkek használata hasznos, de nem annyira értékes, mint a külső hivatkozások! 

Ráadásul ha nem is tudod megszerezni az első oldali helyek valamelyikét, akkor az esélyét növeled, hogy könnyebben eljussanak hozzád a potenciális ügyfelek, ha megjelensz más platformokon is!

Ragadd meg a célközönség - és kereső motorok - figyelmét minőségi tartalmak! 

A keresőben megjelenő, az adott cégre vonatkozó releváns tartalmak sokkal értékesebbek, mint a megvásárolt figyelem, vagyis a hirdetések (ld. bővebben egy korábbi bejegyzésünkben az inbound vs. outbound marketingről)! A fizetett hirdetésekre ugyanis jóval kevesebben kattintnak: a felhasználók 70-80% egyszerűen figyelmen kívül hagyja a hirdetéseket és ehelyett az organikus tartalmakra kattintnak! B2B cégek esetében az ügyfélszerzés szempontjából az egyik leghatékonyabb organikus tartalom forma a vállalkozás projektjeit/tevékenységét bemutató esettanulmányok - erről bővebben itt olvashatsz.

  

 

Használd okosan a kulcsszavakat!

Mivel a Google algoritmus a rangsorolás során figyelembe veszi a tartalom minőségét, annak relevanciáját is, ezért érdemes egyedi tartalmakkal megjelenni, amelyek tartalmazzák a megfelelő kulcsszavakat. Ugyanakkor a kulcsszó stratégia 2019-ben nem merülhet ki abban, hogy 2-3-4 fontos, de hasonló kulcsszót ismétlünk! Megfelelő szövegkörnyezetbe ágyazott, ún. LSI - Latent Semantic Indexing - kulcsszavakat kell használni, amelyek Az LSI kulcsszavak olyan szavak és kifejezések, amelyek jelentésükben közel állnak egy weboldal elsődleges kulcsszavaihoz.

 

Márka reputáció, mint SEO szempont!

Az adott márkával kapcsolatos említések, azok szövegkörnyezete és a márkával kapcsolatos vélemények, a márka reputációja szintén egyre nagyobb súllyal fognak számítani a kereső optimalizálásban: már nemcsak a vevők, de a kereső motorok is figyelnek erre! A reputáció növelésében szintén segít, ha jó vélemények jelennek meg a cégről, megtalálható a vállalkozás olyan oldalakon - pozitív szövegkörnyezetben - amely független a vállalkozástól.

 

Élet a Google-ön túl

Habár a Google 70% feletti piaci részesedéssel a legnagyobb szereplő a keresőmotorok piacán, de egyre több felhasználó használ más platformokat is, mint az Amazon, a Facebook, a Bing vagy éppen alkalmazáson belüli keresések vagy célzott információ (vélemény, tartalom stb.) gyűjtő/megosztó oldalak. Ezeken a felületeken is érdemes megjelenni, főleg ha az pl. az adott piaci szegmensben releváns, a felhasználók számára fontos információkat gyűjt.

A mobil a király!

Ez ugyan nem új tendencia, de 2019-ben is ki kell emelni: a keresések nagyobb része már mobil eszközökről érkezik, ezért a mobilbarát, reszponzív weboldalak előnyt élveznek a Google és hasonló keresőmotorok számára.

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalatireferenciak.blog.hu/api/trackback/id/tr3014870446
süti beállítások módosítása