vállalati esettanulmányok, referenciák

vállalati esettanulmányok, referenciák

hogyan alakítsd ki a tartalom marketing stratégiád - 7 tipp üzleti vállalkozásoknak

2018. január 10. - referenciak.com

A tartalommarketing a B2B vállalkozások egyik elengedhetetlen eszköze, azonban a célok elérése és a minél hatékonyabb alkalmazás érdekében egy előre meghatározott stratégiai koncepció mentén szükséges használni.

A tartalommarketing stratégia egy olyan marketinges megközelítés, amely a felhasználók számára értékes, releváns és következetes tartalmak létrehozására valamint azok terjesztésére koncentrál, hogy ezáltal kerüljön közelebb a célközönségéhez. A tartalom lehet online és offline is, valamint magában foglalja az olyan anyagok (például videók, blogok és esettanulmányok) létrehozását és megosztását, amelyek nem kifejezetten a márka közvetlen reklámozását célozzák, hanem inkább arra törekszenek, hogy az érdeklődését keltsék fel az adott márka/cég termékei vagy szolgáltatásai iránt.

Több nemzetközi marketing tanácsadó cég végez rendszeresen felmérést a témában és az eredmények rendre azt mutatják, hogy a B2B vállalkozások döntő része használ valamilyen tartalom marketing eszközt, a tartalom marketing szerepe, az erre szánt anyagi és egyéb erőforrások növekszenek. Ez nem meglepő, hiszen az üzleti világban a "push sales" - amikor az eladó akarja rátolni a termékeit, elképzeléseit a vevőre - nem egy sikeres stratégia: sokkal célravezetőbb "pull" vagy inbound marketing eszközökkel közelebb hozni a potenciális megrendelőket, és ezzel párhuzamosan az értékesítési hatékonyság növelésére helyezni a hangsúlyt.

Mire figyelj a tartalom marketing stratégia kialakításakor?

Az alábbiakban néhány pontban összeszedtük, hogy milyen kérdéseket érdemes feltenned és megválaszolnod a stratégia kialakításakor:

1. mi a célod, mit szeretnél elérni?

Szóba jöhető célok a márka ismertség növelése, online forgalom generálása, interakciók növelése (közösségi média kommentek, letöltések), lead generálás és/vagy sales támogatás, márka reputáció növelése. 

2. ki a célközönséged?

A második legfontosabb lépés a célközönséged definiálása különböző personák meghatározásával, amely magában foglal számos tulajdonságot kezdve a munkaköri jellegű szempontoktól (pl. cégtulajdonos, beszerző, mérnök), az életkoron át olyan tényezőkig, mint akár a személyes célok. Illetve a personák kapcsán azt is tudnod kell, hogy milyen típusú tartalmakat fogyasztanak, azokat hol keresik, mennyi időt töltenek tartalom fogyasztással.

Fontos, hogy azokra personákra koncentrálj, akik az előző pontban meghatározott célok elérésében segíthetnek! A későbbiekben pedig a personák alapján tudod meghatározni a tartalmak stílusát, hosszúságát, disztribúciós csatornákat. 

3. hol és milyen gyakran publikálj tartalmakat?

Az online térben számos szóba jöhető felület van, érdemes lehet a personákhoz igazítottan, akár több csatornát is használni: közösségi média, honlap, hírlevél, online szakmai kiadványok és fórumok, vagy olyan speciális üzleti platformok, amelyek kifejezetten a márkaépítést és üzletszerzést is támogatják.

A gyakoriság tekintetében általában célszerű legalább heti 1 megjelenésre törekedni, de nyilván az erőforrások és az adott iparág függvényében ez a szám eltérő lehet. 

4. milyen témákban, milyen típusú tartalmakat készítesz?

A konkrét témakörök, azok egymásra épülésének definiálása: kinek és miért/milyen céllal, miről. Ezen kívül azt is érdemes megtervezni, hogy a célközönség és elérendő célok, tartalom típusok függvényében milyen formátumokat érdemes használni: szöveges tartalmak (whitepaper, blogbejegyzés, esettanulmányok), infógrafikák, videók, kérdőívek stb. Bővebben, néhány példán keresztül bemutatva itt olvashatsz ezekről.

5. hogyan fogod a tartalmakat terjeszteni

A tartalom elkészítése és publikálása még nem jelenti automatikusan, hogy az el is jut a célközönséghez. Ha jól választottad meg a terjesztési csatornákat, akkor még egy lépést tettél afelé, hogy eljusson a megfelelő helyre. Azonban a tapasztalatok szerint szükség lehet a tartalmak promóciójára, olyan együttműködő partnerek bevonására, akik a saját felületeiken publikálják azokat: pl. a referencia projektjeidet bemutató esettanulmányokat érdemes lehet nemcsak honlapodon, hanem más szakmai fórumokon is megosztani. Nem utolsó sorban azért, mert az oldaladra mutató külső linkek SEO szempontból kifejezetten hasznosak.

6. ki lesz a felelős a tartalmak készítéséért, publikálásáért?

Az operatív, szervezési kérdésekről se feledkezz meg: ha lekészült a stratégia, másnap el kell indítani a munkát! Ki fogja ezt házon belül szervezni, honnan/kitől jönnek a tartalmak, ebben a marketing és szakmai területek, hogyan működjenek együtt?  

7. hogyan fogod mérni 

Azzal, hogy puiblkáltad a tartalmat még nem áll meg az élet. Folyamtosan figyelned kell, hogy milyen típusú tartalmak, mely felületeken és hogy teljesítenek: gyakorlatilag azt kell figyelned, hogy a fenn meghatározott stratégia működik-e és ha nem, akkor hogyan kell beavatkoznod?

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalatireferenciak.blog.hu/api/trackback/id/tr6613554281
süti beállítások módosítása