az ügyfél és igények
vevői profil
vevő elvárásai, igényei
Februárban a vezető sajtóorgánumok a taxis-Uber háborúról tudósítottak a kormány szerepvállalása mellett. Az emberek többsége az Ubert támogatta – ezt az alkalmat használtuk ki kölcsönzött hírétékként.
Tudtuk, aki szemben úszik az árral, arra felfigyelnek! Ha mindezt szimpatikusan tesszük, akkor nagyon rövid idő alatt gyorsan szerethető márkává válhatunk.
A GT ezt a szerepet választotta az innovációval és a környezetvédelemmel megkülönböztetve magát a hagyományos taxisoktól.
projekt kihívások, speciális körülmények
Az Uber elleni szabályozás életbe lépésének napján meghirdettük a „Nem mindenki irigy, aki sárga: adj teret az innovációnak!” FB kampányát, melynek lényege az volt, hogy a szolidaritásuk jeléül virtuális „Free Uber” felirattal látják el az autóik villanydugó formájú szabadjelzőjét. Az egyetértést a like-okkal és megosztásokkal lehetett kifejezni.
a projekt megvalósítása
elvégzett feladatok
A hírek meglovagolását nem bíztuk a véletlenre, megegyeztünk az index.hu-val, hogy a kampány indításáról szóló bejelentést exkluzív tartalomként nekik adjuk, hogy ők számoljanak be arról, hogy a világ első taxivállalata szimpátiatüntetést, kampányt indít Magyarországon az Uber mellett.
Természetesen létrehoztunk egy landing oldalt, ahol az egyértelmű márkaüzenetek mellett a társaság vezérigazgatójának deklarációját is elhelyzetük. A hiteles üzenet lényege egyértelmű volt mindenki számára: “az innovatív megoldásokat erőszakkal nem lehet ellehetetleníteni, az innováció a fejlődés záloga, aki ezzel szembe megy, az végső soron a fejlődésre mond nemet.”
A Green Taxi FB oldalán elindítottuk a NEM MINDENKI IRIGY, AKI SÁRGA kampányt, amely minden tartalmában az érkező oldalra vitte a látogatót és lehetőséget adott annak megosztására is.
A kampányban szolidan szerepet kapott a társaság 4 milliós telefonszáma és az autóhívó applikáció.
alkalmazott módszertan
elért eredmények, sikerek
elért eredmények, megvalósulás
A nagyon erős közösségi- és pr kampány hatására a vezető médiumok felkapták a GT Uber szolidaritás mozgalmát, ami oda vezetetett, hogy az indulást követő 48 órán belül:
több mint 40 online cikk jelent meg
több mint 8 nyomtatott megjelenés született
több mint 2000 követője lett a Green Taxi FB oldalának
több mint 300 000 ember értünk el FB-n.
És mindez közel 1 millió total média elérést eredményezett, valamint azt is sikerült elérni, hogy egyedüliként lett a Green Taxi szimpatikus „versenyző” a taxis társadalmon belül. Megmaradt továbbá az innovatív jelző, sőt hivatkozási alapot teremtettünk rögtön a vállalat indulásakor.
Az összes megjelenéssel 15 milliós AVE értéket értünk el. A megjelenések 95 százalékában szakértőként szólalt meg a GT.
a megrendelő véleménye
projekt/megrendelés utóélete
Köszönjük budapesti taxisok, köszönjük UBER! A teljes kampányhoz 25 ezer forintot használtunk fel, amivel egy kicsit megboostoltuk az FB-n a kampányról szóló posztokat.