vállalati esettanulmányok, referenciák

vállalati esettanulmányok, referenciák

Nem mindenki irigy, aki sárga...

a Magyar Green Taxi piacbevezető kampánya

2017. december 29. - referenciak.com
Az alábbiakban DeepInsight Kft. által a GreenTaxi számára megvalósított piaci bevezető PR/kommunikációs kampányt bemutató esettanulmányt olvashatod.
A projektet 2016 folyamán valósította meg a Deepinsisght.
Az ügynökségéről és annak szakmai tevékenységéről, referenciáiról további információkat találhatsz a referenciak.com oldalon.

az ügyfél és igények

vevői profil

A maga nemében egyedülálló, magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező, kizárólag elektromos taxikkal üzemelő taxitársaság piaci bevezetése volt a feladat extrém alacsony költségvetésből. A pár évvel ezelőtt életbe lépett, új személyszállítási reguláció miatt nemcsak a tarifák lettek egységesek, hanem a taxitársaságok arculata is, hiszen minden taxinak egységesen sárgának kell lennie, egyetlen egy megkülönböztető jelzés lehet egyedi, ez pedig az autók tetején lévő, világító szabadjelző. Ez a Green Taxi (GT) esetében az elektromosságot szimbolizáló villásdugó. A taxivállalat, mint egyetlen teljesen elektromos, okos eszközökkel felszerelt autóflottával üzemelő cég, magában hordozza a fenntarthatóság, az innováció és a sharing economy jegyeit. Ezeknek az üzeneteknek a zászlóra tűzése volt az egyetlen esélye a vállalatnak a sikeres piacra lépésre. Azonban a hagyományos kampánytervezési út járhatatlannak bizonyult, hiszen rengeteg pénzbe került volna üzenetünk célba juttatása.

 

vevő elvárásai, igényei

Miként érhetjük el kevés pénzből, hogy mindenki a zöld taxitársaságról beszéljen? 
Februárban a vezető sajtóorgánumok a taxis-Uber háborúról tudósítottak a kormány szerepvállalása mellett. Az emberek többsége az Ubert támogatta – ezt az alkalmat használtuk ki kölcsönzött hírétékként. 
Tudtuk, aki szemben úszik az árral, arra felfigyelnek! Ha mindezt szimpatikusan tesszük, akkor nagyon rövid idő alatt gyorsan szerethető márkává válhatunk. 
A GT ezt a szerepet választotta az innovációval és a környezetvédelemmel megkülönböztetve magát a hagyományos taxisoktól. 

 

projekt kihívások, speciális körülmények

Alapötlet: A GT a taxis-Uber konfliktusban első taxivállalatként a világon, álljon át az Uber oldalára. A szolidaritás alapja legyen az innováció. 

Az Uber elleni szabályozás életbe lépésének napján meghirdettük a „Nem mindenki irigy, aki sárga: adj teret az innovációnak!” FB kampányát, melynek lényege az volt, hogy a szolidaritásuk jeléül virtuális „Free Uber” felirattal látják el az autóik villanydugó formájú szabadjelzőjét. Az egyetértést a like-okkal és megosztásokkal lehetett kifejezni. 

 

a projekt megvalósítása

elvégzett feladatok

A kampányban a PR eszközeire és a social felületek szoros együttműködésére építettünk. 
A hírek meglovagolását nem bíztuk a véletlenre, megegyeztünk az index.hu-val, hogy a kampány indításáról szóló bejelentést exkluzív tartalomként nekik adjuk, hogy ők számoljanak be arról, hogy a világ első taxivállalata szimpátiatüntetést, kampányt indít Magyarországon az Uber mellett. 

Természetesen létrehoztunk egy landing oldalt, ahol az egyértelmű márkaüzenetek mellett a társaság vezérigazgatójának deklarációját is elhelyzetük. A hiteles üzenet lényege egyértelmű volt mindenki számára: “az innovatív megoldásokat erőszakkal nem lehet ellehetetleníteni, az innováció a fejlődés záloga, aki ezzel szembe megy, az végső soron a fejlődésre mond nemet.” 

A Green Taxi FB oldalán elindítottuk a NEM MINDENKI IRIGY, AKI SÁRGA kampányt, amely minden tartalmában az érkező oldalra vitte a látogatót és lehetőséget adott annak megosztására is.

A kampányban szolidan szerepet kapott a társaság 4 milliós telefonszáma és az autóhívó applikáció. 

 

alkalmazott módszertan

A cél alapvetően az volt, hogy a lehető legkevesebb pénzből eljuttassuk a Green Taxi nevét és nem utolsó sorban telefonszámát, illetve applikációját a budapesti közönségnek (egyelőre csak a fővárosban üzemel a társaság). Mindezt úgy, hogy közben a taxis társadalmat se osszuk meg. Ez utóbbit azzal értük el, hogy a deklarációinkban szóvá tettük, hogy a jogszabályok betartása mindenkire vonatkozik, aki a személyszállításban dolgozni kíván, még a legnagyobb innovátorokra is. 

 

elért eredmények, sikerek

elért eredmények, megvalósulás

A nagyon erős közösségi- és pr kampány hatására a vezető médiumok felkapták a GT Uber szolidaritás mozgalmát, ami oda vezetetett, hogy az indulást követő 48 órán belül: 

több mint 40 online cikk jelent meg
több mint 8 nyomtatott megjelenés született 
több mint 2000 követője lett a Green Taxi FB oldalának 
több mint 300 000 ember értünk el FB-n.
És mindez közel 1 millió total média elérést eredményezett, valamint azt is sikerült elérni, hogy egyedüliként lett a Green Taxi szimpatikus „versenyző” a taxis társadalmon belül. Megmaradt továbbá az innovatív jelző, sőt hivatkozási alapot teremtettünk rögtön a vállalat indulásakor.

Az összes megjelenéssel 15 milliós AVE értéket értünk el. A megjelenések 95 százalékában szakértőként szólalt meg a GT.

 

a megrendelő véleménye

Nem mérhető eredmények: két nappal a kampány indulása után Fónagy János a közlekedésért felelős helyettes államtitkár bejelentette, hogy a kormány kész folytatni a tárgyalásokat az Uberrel. Azóta sok víz lefolyt a Dunán és tudjuk mi történt... A Green Taxi zöldebb, mint valaha az Uber társaságát pedig egyelőre sajnos nélkülöznünk kell. 

 

projekt/megrendelés utóélete

Rendelés: A kampányidőszakban közel duplájára nőtt a telefonos megrendelések száma a taxitársaságnál. 
Köszönjük budapesti taxisok, köszönjük UBER! A teljes kampányhoz 25 ezer forintot használtunk fel, amivel egy kicsit megboostoltuk az FB-n a kampányról szóló posztokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalatireferenciak.blog.hu/api/trackback/id/tr9013528279
süti beállítások módosítása