vállalati esettanulmányok, referenciák

keresőoptimalizálási trendek - tartalom, linkek, márkareputáció

mire figyelj a SEO aktivitás során 2019-ben

2019. május 31. - referenciak.com

Ebben a bejegyzésünkben röviden áttekintjük azokat a legfontosabb trendeket és néhány kiemelt mutatószámot, amelyeket a B2B marketingeseknek javasolt figyelembe venni a SEO (search engine optimization) aktivitásuk során.

Az online vásárlói élmény döntő része - egyes mérések szerint, több mint 90%-a - online kereséssel kezdődik. Ez igaz akkor is ha egy magánszemély online keres vagy vásárol valamilyen terméket, de a B2B beszerzők is nagyrészt online keresik a potenciális beszállító partnereket, szakértőket. A nagyobb beszerzési döntéseket megelőzően a vásárlók 81% mindig végez webes keresést az adott termékkel, szolgáltatással kapcsolatban. Ilyenkor jelentősen befolyásolják a döntést a független oldalakon talált vélemények és értékelések, az adott cégre vonatkozó információk.

A fentiek miatt fontos, hogy az adott vállalkozás mennyi és milyen minőségű tartalommal, hány helyen - pl. saját weboldal, blog, más weboldalak - van jelen, mennyien hivatkoznak rá és milyen az online térben a reputációja?

Tovább

bizalom, mint a márkaépítés eszköze

miért fontos a vállalkozások esetében bizalom erősítése?

A megbízhatóság egy alapvető üzleti követelmény, nemcsak a márkaépítés, de üzleti etika szempontjából is. Az adott vállalkozással szembeni bizalom jelentősen hozzájárulhat az üzleti sikerekhez és márka megerősödéséhez, a bizalom hiánya azonban akár már rövid távon is problémákhoz vezethet.

Fontos látni, hogy nem elég csak a vevők, potenciális megrendelők bizalmát kell elnyerni, hanem minden olyan érintett félre igaz ez, akivel a cég üzleti kapcsolatba kerülhet: beszállítói partnerek, hitelezők, munkavállalók.

Ráadásul, ha elnyertük az üzleti partnerek bizalmát vagy sikeresen teljesítettünk egy projektet, akkor azt érdemes kommunikálni is, hiszen ez az egyik legjobb cégér! Ugyanakkor, ha ezt nem kommunikálja egy cég, akkor nehezen tudja kihasználni az ebben rejlő marketing potenciált.

Tovább

influencer marketing, nemcsak fogyasztói márkáknak!

miért használják a b2b cégek is a véleményvezéreket?

Az „influencer" marketing a fogyasztói márkák körében már jó ideje alkalmazott eszköz. Valószínűleg a témáról sokaknak elsőre fiatal youtuber-ek vagy instagram celebek jutnak eszükbe, azonban ez a marketing taktika egyre népszerű válik a B2B vállalatok körében is. Bármilyen szegmensben is alkalmazzuk, az influencer marketing lényege, hogy a márka a céljait, mint pl. az ismertség növelése vagy a vásárlók meggyőzése véleményvezéreken keresztül éri el. A B2B területen ilyen befolyásoló pozícióban lehetnek az adott iparágban elismert és gyakran hivatkozott szakértők, vagy intézmények, szakmai fórumok és különböző közösségi platformok.

Ez utóbbiaknak kifejezetten fontos szerepe van, hiszen az egyik leghitelesebb influencer az elégedett vevő!

Tovább

tartalommarketing eszközök használata 7+1 gyakorlati példán keresztül

hogyan használd a tartalmakat márkaépítésre és üzletszerzésre?

A B2B vállalkozások marketing eszköztárának egyik leghatékonyabb eleme a tartalom. Korábbi bejegyzéseinkben már foglalkoztunk azzal, hogy miért fontos és hogyan érdemes használni.

A tartalommarketing eszköztárat a nemzetközi márkák rutinszerűen használják, de számos pozitív példával találkozhatunk a magyar piacon is. Annak érdekében, hogy segítsünk eligazodni és ötleteket adjunk, most összefoglaljuk, hogy milyen tartalmakkal érdemes dolgozni: 7+1 magyar példával szemléltetjük ezek gyakorlati megvalósítását a hagyományosabb eszközöktől egészen a képregényekig.

Tovább

hogyan mérd a marketing tevékenységed hatékonyságát?

marketing ROI, avagy mit hoz a marketing a konyhára?

Minden vállalkozás, amely valamilyen marketing aktivitást végez, jogosan teszi fel a kérdést, hogy megéri-e az arra fordított kiadás, milyen hozadéka van és mennyire hatékony pl. egy kampány. Ha nincsenek előre meghatározott elvárások, üzleti célok és nem követjük nyomon azok teljesülését, akkor nem fogjuk tudni, hogy megérte-e az adott marketing akció vagy csak kidobott pénz volt?

Ezért fontos szempont - és manapság a digitalizált marketing eszközök korában egyben lehetőség is - hogy a marketing aktivitás teljesítménymutatóit, pénzügyi megtérülését rendszeresen mérjük és szükség esetén beavatkozunk: pl. kampány elemek és kommunikációs csatornák módosítása, üzenetek finomhangolása segíthet a megtérülést javítani.

Tovább

hogyan szerezz esettanulmányokkal ügyfelet

esettanulmányok a b2b marketing fókuszában

A B2B vállalatok számára a márkaépítés és üzletszerzés egyik záloga a potenciális megrendelők bizalmának elnyerése, valamint a megrendelők üzleti céljaik elérését segítő termékek és szolgáltatások értékesítése. Ehhez azonban nem elég csak hangzatos üzeneteket és ajánlatokat eljuttatni számukra, hanem be is kell bizonyítani, hogy a te vállalatod képes megfelelni a szakmai és üzleti elvárásaiknak. Az egyik legjobb módja a potenciális, új ügyfelek meggyőzésének a referencia projektek bemutatása, a kiemelt sikersztorik feldolgozása esettanulmány formájában.

Egy jó esettanulmány egyrészt segít is, hogy könnyebben megtaláljanak, de nagymértékben befolyásolhatja a döntést, nem véletlen, hogy több, a vállalati marketingesek körében végzett kutatás szerint az egyik legtöbbet használt tartalommarketing típus az esettanulmány (ha az egyéb tartalom marketing eszközök is érdekelnek, olvasd el ezt a bejegyzést). Másrészről mind a fogyasztók, mind az üzleti döntéshozók és beszerzők döntő többsége – egyes felmérések szerint több mint 90%-a – valamilyen online keresést végez, mielőtt dönt: véleményeket, információkat keres az adott termékről, szolgáltatásról és annak szállítójáról.

Tovább

5+1 tipp üzleti vállalkozásoknak márkaépíteshez

b2b marketing eszköztár

A B2B területen működő vállalkozásod van vagy ilyen helyen dolgozol, akkor valószínűleg kiemelt cél, hogy egy üzletileg megbízható és szakmailag kompetens, hozzáértő márka képe alakuljon ki a cégről. Ugyanakkor a racionális szempontok mellett az üzleti döntéseket is végső soron emberek hozzák, ebből kifolyólag az érzelmek itt is számítanak és nem szabad csak a "technokrata" megközelítésre, kizárólag szakmai érvekre építeni a marketing tevékenységet.

Az alábbi bejegyzésben röviden áttekintünk 5+1 jól használható marketing eszközt, amely a B2B marketing eszköztár részét képezi: a tapasztalatok szerint ezekkel az eszközökkel mindenképp érdemes élni.

Tovább

referenciak.com - b2b marketing és lead generálás

A cégvezetők és tulajdonosok, illetve a marketing vagy értékesítési szakemberek rendszeresen találkoznak az üzletszerzés, lead generálás kihívásaival. Az üzletszerzés egyik természetes módja a meglevő ügyfélbázis kiaknázása, azonban ez még piacilag beágyazott, kiterjedt ügyfélkörrel rendelkező cégek esetén is korlátozott potenciált jelent. Ebből kifolyólag a marketing aktivitás a B2B szegmensekben is elengedhetetlen eszköz, amelyhez sok esetben közvetett vagy akár konkrét értékesítési célokat is rendelhet a menedzsment (pl. az úgynevezett marketing sourced lead számokat).

A leghatékonyabb marketing a potenciális ügyfeleket, akkor éri el, amikor azok a leginkább nyitottak és befogadóak egy adott termék vagy szolgáltatás kapcsán.

Tovább

B2B vállalkozások marketing eszköztára - az inbound marketing 5 szempontja

A digitális korszakba lépve a fogyasztók – beleértve egyaránt a B2C és B2B „fogyasztókat” – információhoz való hozzáférése, tájékozottsága és ebből kifolyólag a vásárlásra, beszerzésre vonatkozó döntéseik meghozatalának mechanizmusa drasztikusan megváltozott.

Az egyik ilyen terület a marketing, ahol nemcsak technológia, de koncepcionális és szemléletbeli változást is generált az online világ térnyerése. Ennek egyik „terméke” az inbound marketing megszületése, amely a márkaépítés és felhasználói élmény növelésének, ezáltal pedig a vevőszerzés elengedhetetlen eszköze lett. A bejegyzésben az 5 szempont szerint fogunk megvizsgálni.

Tovább

hogyan alakítsd ki a tartalom marketing stratégiád - 7 tipp üzleti vállalkozásoknak

A tartalommarketing a B2B vállalkozások egyik elengedhetetlen eszköze, azonban a célok elérése és a minél hatékonyabb alkalmazás érdekében egy előre meghatározott stratégiai koncepció mentén szükséges használni.

A tartalommarketing stratégia egy olyan marketinges megközelítés, amely a felhasználók számára értékes, releváns és következetes tartalmak létrehozására valamint azok terjesztésére koncentrál, hogy ezáltal kerüljön közelebb a célközönségéhez. A tartalom lehet online és offline is, valamint magában foglalja az olyan anyagok (például videók, blogok és esettanulmányok) létrehozását és megosztását, amelyek nem kifejezetten a márka közvetlen reklámozását célozzák, hanem inkább arra törekszenek, hogy az érdeklődését keltsék fel az adott márka/cég termékei vagy szolgáltatásai iránt.

Tovább