vállalati esettanulmányok, referenciák

vállalati esettanulmányok, referenciák

5+1 tipp üzleti vállalkozásoknak márkaépíteshez

b2b marketing eszköztár

2018. február 25. - referenciak.com

A B2B területen működő vállalkozásod van vagy ilyen helyen dolgozol, akkor valószínűleg kiemelt cél, hogy egy üzletileg megbízható és szakmailag kompetens, hozzáértő márka képe alakuljon ki a cégről. Ugyanakkor a racionális szempontok mellett az üzleti döntéseket is végső soron emberek hozzák, ebből kifolyólag az érzelmek itt is számítanak és nem szabad csak a "technokrata" megközelítésre, kizárólag szakmai érvekre építeni a marketing tevékenységet.

Az alábbi bejegyzésben röviden áttekintünk 5+1 jól használható marketing eszközt, amely a B2B marketing eszköztár részét képezi: a tapasztalatok szerint ezekkel az eszközökkel mindenképp érdemes élni.

1. inbound és tartalom marketing

A "tolakodó", széles célközönséget egyszerre megszólító marketing a legtöbbször nem hatékony és nehezen mérhető is. Az inbound marketing lényege, hogy a "fogyasztó" (B2B vállalkozások esetében ez jellemzően valamely üzleti döntéshozó) figyelmét nem megvásárolni, hanem megnyerni szeretné: akkor próbálja elérni és olyan körülmények között, amikor az nyitott az üzenetek befogadására vagy éppen aktívan keresi az információkat. Ebből kifolyólag az inbound megközelítésben a kétoldalú kommunikációra törekszik, ahol lehetőség szerint maga a potenciális ügyfél/vevő kezdeményezi azt). 

Kiemelt jellemzője, hogy a potenciális vevőket természetes módon, az érdeklődés felkeltésével tereli a cég és termék irányába, amelyet minőségi tartalom előállítására és terjesztésére fókuszálva ér el.

 

2. szakmai fórumok, események és közösségszervezés

A szakmai események (pl. konferenciák, workshop-ok, szakmai rendezvények és kiállítások) szervezése, azokon való aktív részvétel egyrészt segíti a reputáció építését és a közvetlen üzleti kapcsolatok kialakítását (új, potenciális ügyfelekkel történő megismerkedés). Másrészt az érzelmekre is hatnak: a személyes kapcsolat építését, ezen keresztül a márka és azt képviselő szakmai csapat "arculata" közelebbről és közvetlenebbül is megmutatható a célközönségnek.

Ugyanakkor egy esemény megszervezése rengeteg energiát, időt is igényel és kifejezetten magas költségekkel jár, ezért a hatékonysága csak akkor biztosítható, ha körültekintően készítik elő és az utóéletének követése is átgondolt! Amire kifejezetten figyelni kell az a meghívott hallgatóság összetétele, helyszín és előadók költségének kordában tartása, az időben elkezdett beharangozó kommunikáció.

Figyelembe kell venni azt is ,hogy a rendezvényeken való részvétel a marketing büdzsé jelentős részét felemészthetik, ugyanakkor pl. a kiállításokon való részévétel az esetek többségében nem váltja be hozzá fűzött reményeket. Emiatt arra is figyelni kell, hogy milyen típusú rendezvényeken jelenik meg cég (vagy épp ő maga milyen esemény szervezésébe fog bele).

 

3. referenciák, esettanulmányok - a hitelesség és bizalom növelése

A B2B vállalkozások esetében az egyik legjobb cégér az ügyfelek pozitív véleménye, a tapasztalatok és megfelelő referenciák egy adott üzleti vagy szakmai területen. Ha már rendelkezik a cég referenciákkal, akkor azokról érdemes aktívan kommunikálni, hiszen egy jó referencia sokkal hitelesebb, mint egy hangzatos kampányüzenet!

Az esettanulmányok formájában publikált referencia projektek ráadásul nemcsak a szakmai reputációt növelik, hanem SEO szempontból is pozitívan hatnak: a Google kereső algoritmus számára a releváns tartalmak fontosak. Minél több ilyen tartalom van az oldalunkon és más online felületeken (pl. blog, közösségi média vagy szakmai platformok), annál jobb helyre rangsorol a Google és az új ügyfelek is könnyebben találnak rád. Ráadásul az inbound marketingben is jól használhatók ezek az esettanulmányok: ha egy potenciális vevő egy adott problémára keres megoldást és annak során találkozik a mi megoldásunkat bemutató esettanulmánnyal, akkor jó eséllyel egy értékes lead-el leszünk gazdagabbak

 

4. díjak, elismerések

A B2B márkaépítésben és a stabil piaci pozíciók elérésben kifejezetten fontos szempont az üzleti partnerek bizalmának megszerzése. Ezt egyrészt nyilván elérheti az adott cég a piaci hírnevének megalapozásával, üzletileg etikus és szakmailag megbízható, magas színvonalú működéssel. 

Ugyanakkor érdemes ezt a kommunikációban is kihangsúlyozni, főleg ha ez független piaci szereplők által is visszaigazolható, mások által is elismert teljesítmény. A különböző minősítő cégek - akár pénzügyi, műszaki minősítésről van szó - és a szakmai szervezetek, független testületek elismerései és díjai tipikusan ilyen felhasználható eszközök.

Ezen az oldalon egy gyűjtést találhatsz arra vonatkozóan milyen, az üzleti és szakmai teljesítményt, márkaépítést elismerő díjak kerülnek átadásra ma a magyar piacon. De a klasszikus díjakon kívül ilyen marketing eszközként szolgálnak a különböző (sokszor kötelező) szakmai tanúsítványok is, mint pl. az ISO, HACCP stb.

Ezekben rejlő lehetőségek kiaknázhatók nemcsak, úgy hogy a cég arculati elemein - levelek, hivatalos dokumentumok - jelenítjük meg, hanem kommunikációt építünk köré sajtóközlemények, közösségi média bejelentések, hírlevél stb. formában.

 

5. influencer marketing

Akárcsak az előbb említett díjak esetében, a véleményformáló szakmai szerveztek, fórumok, mint független fél általi elismerések a hitelesség megerősítését és a szélesebb elérést is egyszerre tudják biztosítani. Emiatt az ún. „influencer marketing” egyre népszerű taktikává válik a B2B vállalatok körében is, amely márkaerősség és ismertség növelését segíti azáltal, hogy véleményvezéreken keresztül szólítja meg a piacot.

A B2B területen ilyen befolyásoló pozícióban lehetnek az adott területen elismert, meghatározó, hivatkozási alapként feltűnő szakértők, intézmények, szakmai fórumok és platformok. Az influencer marketing lehetőségeiről egy későbbi bejegyzésben bővebben is fogunk írni.

 

+1. teljesítmény mérése

A marketing aktivitást - főleg ha kifejezetten lead generálási céllal végezzük - mindenképp szükséges mérni. Számos olyan mutatószámot (KPI-t) lehet definiálni, amelyek segítenek megérteni, hogy valójában mit is hozott a konyhára a marketing, sikerül-e vele elérni a céljainkat. Vannak közte olyanok, amelyek konkrét és "földhöz ragadt" aspektusokat mérnek, mint a pénzügyi és értékesítési hatékonysága egy-egy kampánynak például. Tipikusan ilyen mérőszám az ún. marketing ROI, amely a vállalat által marketingre költött összeget, mint befektetést és annak hozamait veti össze: ezt legtöbbször kampányok szintjén használják

 

... és amiről nem esett szó

Természetesen a fentieken túl más eszközöket is lehet használni, szándékosan nem tértünk ki például a klasszikus outbound - pl. print hirdetések, outdoor vagy TV hirdetések - marketing eszközökre. Részben azért, mert ezek kevésbé hatékonyak vagy kevésbé jellemzőek a B2B-ben (bár pl. a célközönségnek szóló szakmai magazinokban is lehet hatékony megjelentést elérni).

Illetve nem írtunk az olyan ma már természetes dolgokról, mint a weboldal és közösségi média (B2B-ben elsősorban LinkedIn) felületek használatáról, vagy a hírlevelek küldéséről.

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalatireferenciak.blog.hu/api/trackback/id/tr7713664884
süti beállítások módosítása